ارسال شده توسط:تحریریه kgroup بخش: معماری  گروه:گوناگون

معماری زیبای مغازه باکاشی های رنگی

 

دکوراسیون و طراحی داخلی مغازه یکی از عواملی است که در جذب مشتری نقش بسیار مهمی را بازی می‌کند و به همین دلیل امروزه طراحی داخلی و دکوراسیون مغازه تبدیل به یکی از تخصص‌های برخی از طراحان داخلی شده است نکته مهم در طراحی داخلی مغازه توجه به نوع محصولی است که قرار است در آن به نمایش گذاشته شود. از این رو، قبل از هر چیزی باید در این مورد تحقیق کرد و در مورد نحوه به نمایش گذاشتن محصولات تصمیم‌گیری کرد تا مشتری در همان نگاه اول جذب مغازه شده و وارد آن شود. وقتی مشتری وارد مغازه شود بخشی از فرایند فروش محصول انجام شده است. در این مطلب می‌خواهیم مغازه‌ای را در شهر لیسبون پرتغال به شما معرفی کنیم که طراحی داخلی آن بسیار ساده و در عین حال هوشمندانه است.
چهار برادر کورتیکو (Cortiço) وارث کسب و کار Cortiço & Netos از پدربزگشان بودند و برای ادامه راه او مغازه جدیدی در منطقه تاریخی موراریا در شهر لیسبون پرتغال باز کردند. آن‌ها در این مغازه مجموعه‌ای از قفسه‌های بلند و مرتفع چوبی برای به نمایش گذاشتن کاشی‌هایی که به مدت ۳۰ سال در انبار آن‌ها نگهداری شده بود ساختند. این کاشی‌ها محصولاتی از دهه ۱۹۶۰ تا محصولاتی که اخیرا تولیده شده بود را شامل می‌شد.

 

 

 

این برادرها علاوه بر محصولاتی که قبلا با نام این برند تولید می‌شد محصولات دیگری نیز تولید کردند. بنابراین کسب و کار خانوادگی آن‌ها گسترش یافت و در کنار کاشی، تعدادی وسایل تزئینی که آن‌ها هم از کاشی ساخته شده بودند به مجموعه آن‌ها اضافه شد.آن‌ها از سقف بلند این مغازه بیش‌ترین استفاده را کردند و قفسه‌های چوبی را تا سقف امتداد دادند. این کار این امکان را به آن‌ها داد که وسایل تزئینی را در کنار کاشی‌ها به نمایش بگذارند. در این حالت وقتی وارد مغازه می‌شوید با قفسه‌هایی روبه‌رو می‌شوید که رنگ‌های بسیاری در آن‌ها وجود دارد و کاشی‌ها در عین حال که هر کدام به تنهایی هویت خود را حفظ کرده‌اند، در کل نیز یک مجموعه زیبا و یکپارچه را می‌آفرینند.

 

 

یکی از برادرها در مورد دکوراسیون و طراحی داخلی این مغازه می‌گوید: «کاشی و وسایل تزئینی ما دارای صدها طرح و نقش متمایز و هم‌چنین پالت‌ رنگی بسیار متنوعی بودند، به همین دلیل ما به این نتیجه رسیدیم که خود این طرح و رنگ‌های متنوع برای طراحی داخلی مغازه کافی هستند و نیازی به چیزی دیگر برای دکوراسیون آن نیست. خود کاشی‌ها به تنهایی بار زیبایی و جذابیت مغازه را به دوش می‌کشیدند
پیش‌خان پذیرش مغازه که در زیر یکی از طاق‌ها و درست در مرکز فضا قرار گرفته است با همان سرامیک‌هایی که در کف استفاده شده ساخته شده است تا حواس مشتری فقط به محصولات بوده و هیچ چیزی مانع به چشم آمدن آن‌ها نشود.طراحان این مغازه این چنین می گویند که : «در نگاه اول رنگ دیوارها و کفپوش‌ها اصلا به چشم نمی‌آید و این مسئله کاملا به دلیل سیاست ما در طراحی داخلی مغازه بوده است. ما می‌خواستیم تمام اجزای مغازه در جهتی حرکت کنند که فقط محصولات ما دیده شوند و فکر می‌کنیم در این امر موفق بوده‌ایم

 

 

 

 

در فضای پشتی مغازه یک نیمکت و در کنار آن یک میز چوبی به رنگ تیره قرار داده شده است. در فضای بالایی این میز چوبی مجموعه‌ای از کاشی‌ها به نمایش درآمده‌اند. این میز نقش فضای مشورت را در این مغازه بازی می‌کنند. مشتریان می‌توانند در کمال آرامش پشت میز بنشینند و از فروشنده‌ها در مورد محصولی که به دنبال آن هستند مشورت بگیرند.این برند بخشی از انجمنی است که هدفش پژوهش بر روی کاشی و سرامیک است و در همکاری نزدیک با دانشگاه‌های پرتغال کار می‌کند. در این مجموعه فعالیت‌هایی بر روی تاریخ و انوع ساخت کاشی و سرامیک انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 




آراء

نظرات

شما هم می توانید در مورد این موضوع نظر دهید.

کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.

     
نام:  
  ایمیل:  
  نظر :